Wednesday, October 28, 2009

PKGBPM


PERSIDANGAN KEBANGSAAN GURU PENYELARAS BESTARI MALAYSIA (PKGPBM)
Di kesempatan yang ada, berkumpulnya kesemua 88 GPB Sekolah Bestari Perdana Malaysia, di DYNASTY HOTEL,KL semangat memperjuangkan nasib GPB SeMalaysia sedang giat dijalankan. Atas desakan beberapa GPB yang ada, Timbalan Presiden PKGPBM telah sempat mengadakan satu perjumpaan khas pada petang Isnin 26 Oktober 2009 (selepas sesi latihan ASC) untuk membincangkan isu pelaung GPB menjadi Guru Cemerlang. Keputusan dicapai untuk :
1. Menyediakan dokumen penyataan hasrat dan perasaan atas isu ini.
2. Membuat temujanji untuk berjumpa dengan pihak BTP sebelum Jumaat 30 Oktober 2009.
3. Menyediakan instrumen rujukan sebagai persediaan kepada semua GPB SeMalaysia untuk memohon Guru Cemerlang atas tiket GPB dan bukan guru subjek.
4. Mendaftar PKGPBM sebagai satu pertubuhan yang sah bagi memperjuangkan masa depan GPB SeMalaysia.
Hasil tindakan awal :
1. Pihak BTP telah mendapat maklumbalas tentang perjumpaan singkat itu dan seseorang dari sektor sekolah bestari telah menemui wakil GPB pada hari Selasa 26.10 09 untuk membawa isu ini ke peringkat tertinggi pengurusan.
2. Temujanji dengan Ketua Sektor Pembestari di BTP telah dibuat pada 27.10.09 dihadiri oleh 4 wakil zon. kemudiannya dituruti oleh wakil wanita GPB Tan VI.
10.00 pagi - Perbincangan bersama Dr.Muhammad,KS Pembestarian bersama Dr.Rosmah,Pn.Fauziah, En Wong & En Azmi...wakil GPB - Zon utara -GPB Mazlan, Zon Tengah - GPB Syed Hassan, Zon Timur GPB Hj Rahim, GPB Selatan - GPB Zawawi.
Perbincangan berjalan lancar dan positif . Selepas perbincangan selesai rombongan disambut oleh GPB Mat Tan dan GPB Haizul (S/U) - sebab sampai lewat.
.
Maklumat lanjut akan disampaikan dalam perjumpaan malam ini.

No comments:

Post a Comment